Напиши к пожалуйста анализ верша "о Беларусь,мая шапшына"
10-11 класс
|
Верай у нязломнасць народнага духу, упэўненасцю ў перамозе над усім
варожым прасякнуты класічны верш У. Дубоўкі "О Беларусь, мая шыпшына...
". Ён пабудаваны на проціпастаўленнях, кантрастах. З аднаго боку, у ім
прысутнічаюць рэвалюцыйна-рамантычныя вобразы, традыцыйныя для
літаратуры 20-х гг” (праменне яснае, радасць, Камуна Свету) , а з
другога — песімістычныя, змрочныя фарбы (вецер дзікі, варожасць шляху,
перашкоды) . Тут, быццам, і жахліва-цяжкае прадказанне Чарнобыля, і вера
ў паратунак. Аднак, нягледзячы на кантрастнасць вобразаў і фарбаў, верш
гучыць аптымістычна:
О Беларусь, мая шыпшына,
зялёны ліст, чырвоны цвет!
У ветры дзікім не загінеш,
чарнобылем не зарасцеш.
Філасофская
паглыбленасць, зварот да агульначалавечых праблем уласцівы вершу
"Ніколі праўда не ўмірае". У алегарычнай форме ў ім сцвярджаецца
неўміручасць праўды жыцця: Жыццё закон нязломны мае:
Ніколі праўда не ўмірае.
Адно хоць зернетка малое
ды застанецца пра былое.
Другие вопросы из категории
Кто побежден?
(М. Цветаева, "Под лаской плюшевого пледа...")
Опять я в деревне. Хожу на охоту,
Пишу мои вирши — живется легко,
Вчера, утомленный ходьбой по болоту,
Забрел я в сарай и заснул глубоко.
Проснулся: в широкие щели сарая
Глядятся веселого солнца лучи.
Воркует голубка; над крышей летая,
Кричат молодые грачи,
Летит и другая какая-то птица —
По тени узнал я ворону как раз;
Чу! шепот какой-то... а вот вереница
Вдоль щели внимательных глаз!
Всё серые, карие, синие глазки —
Смешались, как в поле цветы.
В них столько покоя, свободы и ласки,
В них столько святой доброты!
Я детского глаза люблю выраженье,
Его я узнаю всегда.
Я замер: коснулось души умиленье...
Чу! шепот опять!
Читайте также
1. Автор и название стихотворения.
2. История создания стихотворения когда написано, по какому поводу, кому посвящено.
3. Тема, идея, основная мысль / о чем стихотворение /. Цитаты из текста, подтверждающие выводы.
4. Какими художественными средствами раскрывается основная мысль автора